الجمعة، 1 فبراير 2008

كان عندى حاله ملل




فعلا كان عندى حاله ملل قبل ماروح معرض الكتاب وكنت مكتئبه جدا امبارح بس كنت عارفه ان اخر يوم للمعرض يوم الاثنين المهم انى



اخترت كتب لذيذه اوى من دار الشروق وانا بختارها وبسال ولد من المسئولين عن البيع قالى انتى متفائله اوى وفرحتينى اول مره حد يجيلى ويختار كتب مفرحه كده ده كل الى اشترى منى جابلى اكتئاب



قولت للدرجه دى الشعب بئا محبط كده



وكمان بيوصل ده للناس



حمدت ربنا ان الولد مخدش عنى فكره غير انى متفائله وخرجت من المكان وانا ببتسم ليه عشان ميغيرش رأيه فيا



كنت على اتم استعداد انى اقرأ كل الكتب دى وانا فى الشارع بس قولت عيب وتعالى على نفسك وتماسكى شويه



قابلت حنان صاحبتى وروحنا مع بعض واعدنا نحكى اد ايه الناس بئت مكتئبه وان لازم نغير حياتنا



واعدنا ناخد فكره عن الكتب الى اشترتها



ومنها



كتاب كابتن مصر لعمر طاهر



وبجد كتاب روعه وخلصته فى يوم



وطبعا روايه شيكاجو للاسوانى بس لسه مكملتهاش



وكتب كتير لنجيب محفوظ وبلال فضل ويوسف معاطى وفاروق جويده



وربنا يعينى واخلصهم كلهم



بجد المعرض يستاهل ان نروح كل يوم



وكل معرض وانتوا طيبين